הפחתת בעיות משמעת בכיתה
שרונה לברון כץ, יועצת בבית הספר גורדון גבעתיים
מספרת על התהליך

ליווי שבועי בניהול וניווט כיתה
למחנכות ולכיתות לימוד מאתגרות

כניסה בזמן אמת לכיתות וליווי המורה
בייעוץ ליווי ויישום כלים להוראה מתקנת,
להגדלת זמן למידה ולהתמודדות
עם התנהגויות מאתגרות בכיתה

איך מתבצע הליווי


בתהליך ניווט כיתה מנתחת ההתנהגות עורכת תצפיות, בונה תוכנית התערבות ומנחה את המחנכת באופן שוטף להטמעת התוכנית בפועל,
ובמענה למקרים ובתגובות בשטח.
המודל הכולל
נוכחות שבועית בשיעורים בשילוב שעת הדרכה פרטנית של המחנכת. זאת על מנת להשיג יישום מעשי של
הכלים ההתנהגותיים ולגרום לתוכנית להצליח.

מהי מטרת התוכנית?

מטרת התוכנית היא לאפשר למחנכת לרכוש מיומנויות של ניווט כיתה, אלו יאפשרו לה להגדיל את זמן הלמידה, לעודד התנהגויות חיוביות, ולמנוע או להפחית התרחשות של התנהגויות מאתגרות.
למשל הגדלת המעורבות של התלמידים בתוכן הנלמד,
הגברה של התנהגויות נאותות,
ובהרתמות התלמידים וההורים ליעדים החינוכיים
וההתנהגותיים שאנו רוצים להשיג.
בין השאר השגת יעד של 80% זמן למידה בשיעור,
שאוזכר מחקרית כתנאי לשיעור יעיל.

לשיחת ייעוץ חינם

השאירו פרטים

יועצות ומורות מספרות על השינוי בכיתות

לשיחת ייעוץ חינם

השאירו פרטים

יועצות ומורות מספרות על התהליך

ענת אורן, מנהלת התוכנית
מספרת על התהליך

נעמה שפירא, מחנכת
בבלי תל אביב

נועה בכר, מחנכת
שמיר חולון

מאיה רפאל, מחנכת
שמיר חולון

שרונה לברון כץ, יועצת
גורדון גבעתיים

גילה דגן, יועצת
צופה שרון אלפי מנשה

שאלות נפוצות

מינימום של 4 חודשי למידה

מניסיון של כמעט עשור במערכת החינוך, כדי ללוות את הצוותים לעומק ביישום התהליך וכדי להטמיע מיומנויות של ניווט כיתה וליצור אקלים חדש בכיתה באופן יציב ולאורך זמן, נדרשת התערבות באורך הזה.

המימון נעשה לרוב מתקציב ההכלה ותקציב הניהול העצמי.

לרוב נראה תוצאות או לפחות שיפור כבר תוך מספר שבועות, מאוד תלוי כמובן ביישום יעיל מצד המחנך/ת.

בהחלט. במידה וישנה התייצבות במקרה הראשוני, אפשר להעביר את המשאב לכיתה אחרת.

מנהלים ומורים ממליצים

"