למלא את המיכל
סדנה יישומית למורים על SEL - למידה רגשית חברתית בשילוב כלים מעולמות המיינדפולנס

מיומנויות SEL (למידה רגשית חברתית) תעלה את החוסן והמסוגלות
ותפחית את תחושת הלחץ והשחיקה של הצוות החינוכי.

תכנית מס' 38421 "למלא את המיכל"
סדנה ללמידה רגשית חברתית ומיינדפולנס

משך כל מפגש

שעתיים אקדמיות

מספר המפגשים

12 מפגשים

כמות משתתפים בסדנה למורים

עד 12 אנשי צוות

למלא את המיכל
סדנה יישומית למורים על SEL - למידה רגשית חברתית ומיינדפולנס

במערכת החינוך אפילו בשגרה ובטח בחירום צוותים חינוכיים עובדים בסביבת מרובת דרישות, מה שמוביל ל לחץ כרוני ושחיקה של הצוות החינוכי בבתי הספר. בסדנה נעבוד עם הצוות החינוכי עם כלים מעולמות הלמידה רגשית חברתית והמיינדפולנס במטרה להרחיב את היכולת להתמודד, להכיל ולנהל סיטואציות, ולשפר את המסוגלות והחוסן של הצוות ולהפחית שחיקה.

תכנית מס' 38421
"למלא את המיכל"
סדנה ללמידה רגשית חברתית ומיינדפולנס

משך כל מפגש

שעתיים אקדמיות

מספר המפגשים

12 מפגשים

כמות משתתפים בסדנה למורים

עד 12 אנשי צוות

מטרת סדנת למלא
את המיכל

התנהגות אינה מתרחשת בואקום, יש משהו שקורה לפניה ויש משהו שקורה אחריה. התפקיד שלנו, כמבוגרים, הוא להבין מהו אותו "משהו" ואיך אנחנו יכולים להשפיע עליו כדי שההתנהגות תשתנה גם כן. בסדנא זו שמנו לנו למטרה להפנות את הזרקור ואת הטיפול בגורם מרכזי לשחיקה של אנשי החינוך- לחץ כרוני. הלחץ הכרוני משפיע על רווחתם הנפשית של המורים, על איכות ההוראה והקשר שלהם עם תלמידיהם וכמובן על האקלים הבית ספרי. בסדנא נעבוד על מיומנויות של למידה רגשית חברתית, מיינדפולנס וחמלה ונתרגל אותן כך שצוות החינוך של בית הספר ילמד לשזור את התרגול בשגרת היום יום שלו עצמו ושל תלמידיו, במטרה להתחבר מחדש לעשייה, ליהנות ממנה ולהוריד את רמות הסטרס והשחיקה.

מבנה ותוכן יישומי ומותאם אישית לצוות

הסדנה תכלול כ 10-12 מפגשים, כאשר במפגשים הראשונים נתמקד בצוות באמצעות שיח, העברת ידע תיאורטי על מהי למידה רגשית חברתית, וההשפעה של מיינדפולנס על המערכות הפיזיולוגיות השונות של האדם. במפגשים אלו נתרגל מיינדפולנס, דמיון מודרך וחמלה, וניתן כלים יישומיים לחיזוק מיומנויות כמו ניהול רגשות, שיפור מערכות יחסים מול הורים ותלמידים, קבלת החלטות, התמודדות עם משברים, חמלה ואמפטיה לעצמי ולאחר. במפגשים הבאים נתמקד ביישום הכלים בכיתה בהתאם לשכבות הגיל של התלמידים; נערוך סימולציות, כל מורה תתנסה בהערכת מערכי תרגול, נדון במקרי מבחן ועוד, על מנת לפתח יכולות איפוק, אמפתיה וחמלה בין תלמידי הכיתה וכך לשפר את האקלים בכיתה ואת החוסן והרווחה הנפשית של הצוות.

מנהלת מקצועית

ד"ר תמר מלץ גינסבורג, מנתחת התנהגות, בוגרת התוכנית להכשרת מנתחי התנהגות, אוניברסיטת ת"א; מטפלת התנהגותית (ACT); חברה בתוכנית להנחיית מיינדפולנס וחמלה בשדה החינוכי מטעם המרכז לחינוך קשוב ואכפתי, אוניברסיטת ת"א; מאמנת מוסמכת (PCI) מטעם איק"א, בוגרת תוכנית רביב להכשרת מטפלים; בוגרת התוכנית להכשרת מומחה ללקויות למידה מטעם מכללת לוינסקי, בעלת תואר דוקטור לפילוסופיה בתחום יחסים בינלאומיים מטעם האוניברסיטה העברית; חוקרת לשעבר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS)

לשיחת ייעוץ חינם לגבי סדנת
למלא את המיכל

השאירו פרטים

סגירת תפריט