הסיפור שלי

ענת אורן

נעים מאוד, שמי ענת, 

אני נשואה לליאור ואמא ליערה ואיילה.
אל העולם ההתנהגותי הגעתי במקרה (או שלא?) בתחילת התואר הראשון שלי בחינוך גופני. מאז הספקתי לאסוף עוד כלים וידע שמסייעים לי בעולם המקצועי שלי: תואר שני בחינוך מיוחד, קורס מאמנות, קורס ACT (טיפול בקבלה ומחויבות, כחלק מהגל השלישי של הפסיכולוגיה) וניסיון קליני רב עם מגוון של אוכלוסיות של צרכים מיוחדים. עבדתי כמנתחת התנהגות במערכת החינוך במשך מעל עשור שנים. במהלך השנים הללו, עבדתי עם ילדים בעלי קשיים רגשיים-נפשיים, ילדים בעלי מחלות נדירות, ילדים בעלי בעיות התנהגות ועוד.

כיום, אני מתמחה בניהול וניווט כיתה ומנחת צוותים חינוכיים ליצירת אווירת לימודים נעימה והפחתת בעיות משמעת בכיתה והגדלת זמן הלמידה האפקטיבי במהלך השיעור. 

אני מלווה בתי ספר בליווי שבועי, עורכת הרצאות והשתלמויות בחדרי מורים, גם באופן מקוון. כל זאת בנוסף להיותי מרצה ומנחת פרקטיקום במסלול להכשרת מנתחי התנהגות באוניברסיטת תל אביב.

מהו ניתוח התנהגות?

ניתוח התנהגות הוא תחום מדעי-מחקרי המשתייך לפסיכולוגיה ההתנהגותית. הוא נועד למצוא את ההגיון והחוקיות שישנה בהתנהגות האנושית. היתרון של ניתוח התנהגות הוא שבתהליך מדעי ומבוסס תצפיות, ניתן להשיג תוצאות משמעותיות בטווח קצר. השיטה מתבססת על כך שמקור התנהגויות רצויות ולא רצויות – נמצא בסביבה. על מנת לפתור בעיות התנהגות של תלמידים, יש לאפשר למורים שלהם מגוון דרכים להתמודד עם קשיי ההתנהגות של התלמידים שלהם, לאפשר לתלמידים הזדמנויות רבות להתנהגויות נאותות ובכל לאפשר לכולם להנות מסביבה רגועה ונעימה יותר. בתהליך ההנחיה אנחנו מבצעים תצפיות, בונים תכניות התערבות, משנים את הסביבה, הגירויים וההקשרים בהם התלמידים פועלים, ובכך משפיעים ומשנים את התנהגותם.

סגירת תפריט