הבית » קורס דיגיטלי ניהול וניווט כיתה למורים
קורס יסודות בניהול וניווט כיתה
קורס דיגיטלי למורים, מנהלים וצוותי חינוך, שרוצים להפחית ולמנוע בעיות משמעת, לעצור את המרדף סביב מוקדי חיכוך ולהתרכז בללמד, בשקט, ובסביבת לימודים נעימה.
עם מה תצאו
מהקורס?
הבנה מעמיקה יותר של הקשר בין הסביבה להתנהגות בכיתה
מגוון כלים ואפשרויות לשיפור האקלים בכיתה שלכם
טכניקות הוראה מונעת שיסייעו לכם להפחית בעיות משמעת עוד לפני שהן צצות
עם מה תצאו
מהקורס?
הבנה מעמיקה יותר של הקשר בין הסביבה להתנהגות בכיתה
כלים ואפשרויות לשיפור האקלים בכיתה שלכם
טכניקות לימוד שיסייעו לכם להפחית בעיות משמעת עוד לפני שהן צצות
מה זה ניהול וניווט כיתה?
תחום ניהול וניווט הכיתה עוסק בקשר שבין הסביבה, סדר הושבה, תכנון הלמידה, חוקים, הבקשות שלנו מהתלמידים, התגובות שלנו אליהם ומרכיבים נוספים בשיעור לבין ההתנהגויות הנאותות והלא נאותות שמופיעות מולנו. כן יש קשר!
אז מה זה אומר, שיש לנו אחריות?
שזה לא רק התלמיד?
בהחלט, זה לא רק התלמיד. אבל החדשות הטובות הן שאם יש לנו אחריות > יש לנו שליטה, וברגע שמבינים שיש לנו שליטה על מה שקורה בכיתה, אפשר להתחיל תהליך שישפר את האקלים בכיתה ויאפשר גם לתלמידים וגם לכם ליהנות משיעור שקט וזורם יותר, בלי מאבקים וחיכוכים מיותרים.
מה נלמד
בקורס?
- ארגון הסביבה הפיזית של הכיתה
- תיאום ציפיות, הרגלים וכללי התנהגות והאכיפה שלהם
- הבנה והתמודדות עם התנהגות מאתגרת
- הטרמה והכנה למצבים מתסכלים
- מה בא אחרי ההתנהגות: מהו חיזוק? איך מחזקים באופן יעיל? איך נדע שהצלחנו לחזק?
- בניית מערך מחזקים מתאים, תזמון מחזקים
- הפעלת תוכנית התנהגות
- למידה דיפרנצאלית וסידורי הושבה
- ההבדלים בין הוראה, נזיפה, חיזוק ובקשה
- "זאת פעם אחרונה שאני אומרת לך פעם אחרונה!" – על איומים, סימני קריאה ושאלה בשיח עם התלמידים
- עזרי למידה
- תוכניות מוטיבציה
מורים ומנהלים
מספרים על הקורס ועל התהליך איתי
קצת עליי
עבדתי כמנתחת התנהגות כמעט עשור במערכת החינוך. כיום אני מרצה, מנחה ומלווה מורים וצוותים חינוכיים בתהליכי ניהול וניווט כיתה. בנוסף אני מרצה ומנחת פרקטיקום באוניברסיטת תל אביב במסלול להכשרת מנתחי התנהגות.
מורות, יועצות ומנהלות בבית הספר כל פעם מופתעות מחדש מההשפעה החיובית של ניתוח התנהגות, גם במקרים בהם התייאשו מגישות טיפוליות אחרות.
במהלך עבודתי במערכת החינוך אני משיגה שיפור משמעותי גם במקרים מאוד קשים, אצל ילדים שכולם כבר התייאשו מהם. הכלים אותם אני מיישמת נותנים מענה לבעיות התנהגות ומשמעת, מפחיתים את האלימות בכיתות ויוצרים סביבה נעימה ובטוחה לכולם.
הידע שצברתי ושאני מעניקה למורים ומנהלים בתהליכי הליווי שלי בכיתות בעשור האחרון, מזוקק לראשונה בקורס דיגיטלי, במטרה להנגיש את הידע לעוד ועוד מורים ולאפשר אקלים נעים בכיתות, לכם ולתלמידים.